Digital

Siden alle har deres egen holdning, har den så i sidste ende nogen værdi? Ofte beskriver mine nærmeste mig som den slags, som fra jeg blev født har haft min helt egen anskuelse af både det ene og det andet. Man siger typisk, at hvem som helst har ret til at have deres egen holdning, og det er jeg såmænd ganske enig i. Nogle tænker at de ved ganske lidt, mens andre synes at de ved meget, men de fleste danskere mener i høj grad det samme som deres nærmeste. Uanset om vi snakker digital markedsføring eller et hvilket som helst andet tema, så kan det sandelig være udfordrende at finde danskere, der ikke har en holdning, de gerne vil dele med enhver, der vil lytte til dem.

Jeg er på ingen måde ekspert indenfor digital markedsføring, men jeg har dog, som de fleste andre, min personlige opfattelse af temaet, og jeg har i sinde, i denne artikel, at diskutere lige netop det. Hvis man siger hej til folk på marketings fora, og stiller spørgsmål om hvad som helst vedrørende digital markedsføring, vil man få mange unikke svar tilbage. I dag skriver jeg om min holdning til temaet digital markedsføring. En del rundt om i landet synes, at det overhovedet ikke er værd at lytte til, hvad en tilfældig person har at sige om marketing – men hvis dét lyder som noget, du er enig i, så vil jeg helt sikkert anbefale at finde noget andet at læse.

Digital markedsføring har aldrig haft nogen stor betydning for mig, men det er dog blevet til en ting, der fylder mere i mit liv nu, end det før har gjort. Det må ikke siges at være helt nyt for mig at arbejde med en ting som markedsføring, men det er noget, som først i fuldt omfang kan siges at have været en større del af min hverdag her på det seneste. Hvem som helst er i sidste ende en meningsdanner – også hvis man sikkert ikke er en af dem, der antages at vide mest om både det ene og det andet. De færreste ved, at enhver kan benytte moderne strategier for at sikre Retention til at fastholde kunder – og så meget forstår jeg i det mindste selv.

Jeg synes uden tvivl, at digital markedsføring er noget, som langt flere mennesker kan få meget ud af at fundere over. Jo mere man ved om noget – uanset om der er tale om digital markedsføring eller hvad som helst andet her i livet, jo mere kontrol har man. Det ser faktisk ud til, at der er en hel del både i Danmark og i flere andre lande, som må siges at være intet mindre end hjælpeløse, når et tema som online markedsføring kommer på banen. Vi skylder alle os selv at læse bare en smule op på digital markedsføring for at have en anelse om, hvad det i virkeligheden handler om.